Valhalla Fighting - 14.04.2024 -STORM CLUB

FanaticShop.eu - ultras & hooligans streetwear

Lacoste je francouzská oděvní značka založená v roce 1933, která prodává oblečení velmi slušné úrovně, a to jak sportovní, tak i do společnosti, ale též vyrábí i obuv, parfémy, kožené zboží, hodinky, sluneční brýle a podobně. Nejvíce však tenisové polokošile. Výrobky Lacoste jsou snadno rozpoznatelné dle zeleného krokodýla v logu.
Společnost Lacoste je stále vedena rodinou Lacoste. Hlavní sídlo firmy je v Paříži. Hlavní výrobna Lacoste je pak ve francouzském městě Troyes, i když firma provozuje dalších 12 továren v celém světě, včetně zemí jako je Peru, Maroko, Indonésie, Rumunsko či Itálie. Pro americký region pak své zboží vyrábí ve středoamerickém Salvadoru.

René Lacoste byl slavný tenista, který dosáhl své slávy ve dvou oblastech: v tenisu a módě. Při vítězství v roce 1927 na US Open měl na sobě René Lacoste něco, co i sám vytvořil – bílé triko s krátkým rukávem vyrobené z lehké pletené látky nazvané „Jersey petit piqué“, které sloužilo k odvádění vlhkosti z potu, což bylo úplně první představení funkčního šatstva ve sportu. Toto triko bylo první radikální krok v tehdejší tenisové módě, kdy byly do té doby nošeny tkané svršky s dlouhým rukávem nazývané „oxfords“. V roce 1923 začal americký tisk přezdívat Reného Lacoste „The Alligator“, což bylo díky jeho sázce o kufr z krokodýlí (aligátoři) kůže, kterou mu slíbil kapitán francouzského daviscupového týmu za vítězství, a který René Lacoste nakonec i obdržel.
Jelikož ve francouzštině nebyl pro Aligátora žádný výraz, tak mu ve Francii změnili přezdívku na „Le Crocodile“ (tedy Krokodýl). Veřejnost si přezdívku zamilovala, jelikož trefně vystihovala jeho tenisové vlastnosti - houževnatost, trpělivost, ač tichý typ, vždy zaútočil na soupeře v pravý čas - přesně jako krokodýl. Lacostův přítel Robert Georg pak nakreslil logo krokodýla, které pak Renému zdobilo na kurtech jeho sportovní sako.



Po té, co Lacoste odešel z tenisu zakládá v roce 1933 La Chemise Lacoste spolu s Andrém Gillerem, s majitelem a prezidentem tehdejší největší francouzské firmy zabývající se pletenými výrobky. Společně pak začali vyrábět revoluční polotriko určené a navržené přímo na tenisové kurty, kde na hrudi bylo umístěno logo s krokodýlem, což bylo taktéž revoluční, do té doby se nikdy značka výrobku neobjevila na jeho vnější straně. Na víc začali k těmto trikám k tenisu vyrábět i trika určená pro golf a sportovní plavbu. V roce 1951 se společnost začala hodně zvětšovat a rozšiřovat sortiment, a ke klasické tenisové bílé barvě trik vyrábět i trika barevná. V roce 1952 se začala tato trika dovážet do USA, kde byla inzerována jako „symbol životní úrovně správného sportovce“ a tímto začala tato značka pronikat do šatníků vyšších vrstev americké společnosti. V roce 1963 převzal po otci Reném vedení společnosti jeho syn Bernard Lacoste. Pod jeho vedením začal velmi výrazný růst firmy. Po té, co se stal prezidentem společnosti, začalo být ročně prodáváno na 300tisíc výrobků Lacoste. Značka Lacoste dosáhla vrcholu popularity v USA během konce 70tých let. Společnost začala distribuovat také další produkty, jako kraťasy, parfémy, dioptrické i sluneční brýle, sportovní i klasickou obuv, hodinky a další kožené zboží.
V 70tých a 80tých letech v USA začala být zaměňována značka Izod a Lacoste, protože z kraje 50tých let René Lacoste spolupracoval s Davidem Crystalem, který v té době vlastnil firmu Izod a vyráběli společně oblečení Izod Lacoste. V 70tých a 80tých letech bylo neobyčejně populární mezi teenagery toto oblečení, které mu se jednoduše říkalo Izod.
Tato spolupráce byla ukončena v roce 1993 kvůli odlišné firemní strategii – Izod chtěl, aby firma Lacoste dále navrhovala design svých výrobků ve Francii, ale výrobu přesunula do Asie, zatímco Lacoste trval dál na tom, aby byl celý výrobek zhotoven ve Francii. V roce 1995 získává Lacoste výlučně práva v USA na distribuci trik pod svou vlastní značkou bez názvu Izod. V roce 1977 pak vzniká konkurenční firma Le Tigre vyrábějící velmi podobné zboží a stejný styl tohoto zboží, jen místo loga krokodýla má logo tygra. A Lacoste musí bojovat o své zákazníky...
V 90tých letech si značka Lacoste prošla krizí, mimo jiné i díky dlouhotrvajícímu sporu o logo a design některých výrobků s firmou Crocodile Garmets (z Hong Kongu), která používá stejné logo krokodýla, jen její hlava krokodýla hledí vlevo, zatímco krokodýl Lacoste hledí vpravo. (V Číně mimochodem tento spor vyhrála firma Crocodile v roce 2003 a může tyto výrobky prodávat – firma Crocodile ale musela své logo upravit a zvětšit poměr ocasu krokodýla v logu). V poslední době popularita značky Lacoste začala zase narůstat a vrátila se opět mezi elitu zejména díky francouzskému návrháři Christophe Lemairovi, který vytvořil modernější vzhled výrobků Lacoste. V roce 2005 se už prodává téměř 50 milionů výrobků Lacoste ve více jak 110ti zemích světa. Značka se zviditelnila i díky smlouvám mezi Lacoste a několika mladými hráči tenisu, včetně americké tenisové hvězdy Andy Roddicka či francouzského tenisty Richarda Gasqueta. Firma Lacoste začala také více působit ve světě golfu, kde s ní má kontrakt několikanásobný golfový šampion José Maria Olazábal či skotský golfista Colin Montgomery, jak lze i vidět na jejich sportovním oblečení. Bernard Lacoste na začátku roku 2005 těžce onemocněl a předal vedení firmy svému mladšímu bratrovi a zároveň i nejbližšímu spolupracovníkovi Michelovi Lacostovi. Bernard Lacoste zemřel 21.března 2006 v Paříži.
Od roku 2006 prodala licenci na užívání ochranné známky Lacoste různým společnostem. Například firma Devanlay vlastní exkluzivní celosvětovou licenci na oblečení, firma Pentland Brands má zase exkluzivní celosvětovou licenci na výrobu obuvy firmy Lacoste, Procter & Gamble má zase licenci na výrobu parfémů a vůní, Samsonite na kufry, tašky, batohy a malé kožené zboží.

Lacoste má celosvětově obrovské množství svých butiků umístěné v nejpopulárnějších obchodních domech a komplexech, jako i samostatně stojící obchody. Tato značka patří mezi drahé a luxusní oblečení.
Co se týká chuligánství, v Anglii byla mezi hools a casuals populární velmi v 70tých a 80tých letech, kdy se nosila zejména polokošile a i dnes patří mezi základní značky v šatníku fotbalových Casuals na Britských ostrovech. Krom polokošil se často nosí mezi Casuals též svetry.

Jak poznat padělky Lacoste?
Je dobré si uvědomit, že velké množství zboží, co se prodává po internetu jsou padělky, zejména v různých aukcích typu Ebay.com. Je prostě nesmysl, aby se polokošile Lacoste dala koupit třeba za 30 dolarů. Je samozřejmě lež prodejců, kteří budou tvrdit, že nakupují Lacoste ve velkém a tak se mohou dostat na takovou cenu. Lacoste prodává své zboží jen a pouze svým smluvním partnerům a dodává zboží do svých obchodů. Lacoste také neprodává druhou jakost, takovéto zboží je zničeno a nedostane se do distribuce. Lacoste jako luxusní značka si nemůže dovolit prodávat své zboží v jiné než nejlepší jakosti. Díky tomu také ukončili své působení s firmou Izod, která chtěla své zboží vyrábět v Asii – měli obavy o kvalitu. Největší sleva, co jde v zahraničí na zboží Lacoste oproti normálu je 40%, o více dle slov prodejců zboží Lacoste neslevňují.

Padělky Lacoste se dají dobře poznat dle knoflíků. Všechny opravdové polokošile Lacoste používají perleťové knoflíky. A jelikož je perleť produkována v přírodě a ne umělou výrobou, není možné, aby dva knoflíky na jedné košili vypadaly stejně. To platí i pro tmavší polokošile Lacoste, kde bude perleť tmavší. Také všechny pravé polokošile Lacoste mají dvě dírky pro knoflíky a jsou umístěny svisle. Pokud se ptáte, zda může mít originál polo od Lacoste tři knoflíky, tak odpověď je ano. Ale jednobarevné pola mají pouze dva knoflíky. Falešné polokošile mívají na knoflících logo krokodýla nebo nápis Lacoste. Údajně některé originál pola mívaly dříve na knoflících i toto, ovšem pak je určující materiál, a to perleť. Plastový knoflík nemůže být na originálním polu. Perleťové knoflíky na originálních polokošilích jsou bez nápisu.
Taktéž je dobré se podívat, kde bylo polo vyrobeno. Vesměs by to mělo být buď Peru, nebo Francie, nebo Maroko. Například v USA jsou nejčastější země původu Francie či Peru. Pokud je tam napsáno nějaká asijská země (krom Indonésie), Argentina či Indie, je lepší se nákupu takového výrobku vyhnout. Velmi jednoduchou a důležitou součástí jak přijít na padělek je pozorné sledování cedulky polokošile, protože originál Lacoste velikosti musí být udávany v číslech. Pokud je na polokošili jen jeden štítek s velikostmi v písmenech (M, L, XL..), bude se jednat o padělek. Evropské číslování je v číslech- např. 34, 36, 38, pro trh v USA je také v číslech- např. 3, 4, 5.
Jednoduše se dá všimnout si padělku na první pohled. Všechny falešné pola mají logo krokodýla ve stejné rovině jako je rozparek. Může samozřejmě i falešné polo mít logo o pár centimetrů níž či výš, ale originál má logo umístěno přesně v půli mezi druhým knoflíkem a rozparkem. Pokud je vyšité logo krokodýla na rameni, jedná se taktéž o falsifikát. Originál mužského pola Lacoste má na rameni krokodýla vyšité na štítku (záplatě). Ženské polo může mít krokodýla rovnou vyšité. Také logo krokodýla Lacoste je u originálu velmi detailně propracované. Mělo by být přišito vysoce kvalitní nití a mělo by mít jasné barvy a linky. Na originálním logu jsou viditelné drápy a ocas je dost tenký a špička je zakončena bodem nitě. Falešná loga mívají často kulaté tlapy, velmi rozevřenou tlamu a tlustý ocas nekončící jedním bodem.

Ukázky a srovnání falsifikátů a originálů:

Falsifikát - logo krokodýla je málo do detailů propracované, zuby nejsou zřetelné.









Originál - má ostré stehy, které jsou velmi těsně u sebe.











Falsifikát - knoflíky mají ostré hrany.













Originál - knoflíky mají zabroušené hrany.















Falsifikát - velmi málo detailní logo krokodýla.













Originál - oči krokodýla jsou detailně propracované.













REKLAMA

FanaticShop.eu - ultras & hooligans streetwear